jannekeinkenia.reismee.nl

Malawi, het plaatje van mijn droom.

Als ik achterom kijk

Als ik achterom kijk, dan zie ik mijn droom.
Als ik achterom kijk, dan zie ik het rood, stoffige zand.
Als ik achterom kijk, dan zie ik kippen, geiten en soms een koe.
Als ik achterom kijk, dan zie ik kinderen, heel veel kinderen, groot en klein.
Als ik achterom kijk, dan zie ik bijna 4 jaar Afrika in mijn leven.
Als ik achterom kijk, dan heb ik in Malawi mijn grootste droom gevonden.
Als ik achterom kijk, heb ik in Malawi de meeste tijd nodig gehad om echt mijn draai te vinden.

Als ik vooruit kijk weet ik dat er een moment komt dat ik mijn droom moet loslaten.
Als ik vooruit kijk, weet ik dat er een moment komt dat ik mijn droom zal koesteren, om wat geweest is.
Als ik vooruit kijk, weet ik dat Afrika altijd in mijn hart zal zijn en ik er altijd naar terug zal verlangen.
Als ik vooruit kijk, weet ik dat mijn tijd hier in Afrika tijdig zal zijn.
Als ik vooruit kijk, weet ik dat de herinnering mooi zal zijn.
Als ik vooruit kijk, weet ik dat ik mijn droom nooit zal willen loslaten.

Het eerste jaar Malawi zit er op en dat is fijn.
Malawi is thuis geworden, zoals Kenia en Zuid-Afrika ook thuis zijn geworden.
Mijn Swahili woorden hebben plaats gemaakt voor de Chichewa versie.
Malawi is van de grond gekomen met hulp van onze geweldige en bijzondere Malawi vrijwilligers en Doingoood Nederland.
Malawi, het land van ongekende tegenstellingen, het land van verbazing, verwondering, frustratie en het land van vrede.

Wat ben ik dankbaar en blij voor zoveel en zo onvoorstelbaar veel vasthoudende liefde voor het continent Afrika en voor dit land, voor Malawi.

Vrede en liefde, dat is wat ik jullie toewens voor deze bijzondere december maand, voor volgend jaar en voor altijd.
Vrede en liefde, omdat we elkaar toebehoren, want wij zijn niet alleen hier op deze aarde.


Liefs,
Janneke

Reacties

Reacties

Magda Smits

Heel mooi verteld!

Hannah

Mooi Janneke! Ik ben nog steeds blij dat ik mee kon werken aan jouw droom en daarmee ook de mijne ;) Geniet van je vrije maand! X

Frum

Smelt.... Mooi dat je je droom leeft, hou dat vast! Een hele dikke zoen en geniet van de mooie december maand! xx

Grada

Vrede en liefde... dat is mijn wens voor jou!

Annette

Mooi gesproken janneke,

Voor jouw heel veel liefde en kracht om op deze drijfveer te mogen door gaan met al het goeie wat je daar doet.

Veel geluk en wijsheid, liefde en kracht voor 2016

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood