jannekeinkenia.reismee.nl

Afrikaanse stof

Afrikaanse stof.

Nadat ik minstens 8 keer naar de shop geweest ben, zit de broek eindelijk goed.
Ik vraag of het jurkje en de andere broek ook af zijn.
De broek is af, het jurkje nog niet.
Het is niet te geloven. Ik heb 2 maanden geleden die stof gebracht, waarom duurt dit zo lang?
‘Busy madam.’
Ja, ik ben ook druk en weet je hoeveel tijd het kost om iedere keer voor niets naar je winkel te lopen? 25 minuten heen, 25 minuten terug.
‘Sorry madam.’
Ja, ik weet het, maar ik ben hier helemaal niet blij mee. Mag ik dan wel even de broek passen?
Die zit bijna als gegoten, maar gemaakt van de stof die voor het jurkje bedoeld is.

De stof van het jurkje is vervolgens niet meer verkrijgbaar in de winkel.
‘Out of stock madam.’
‘Heb je een idee wanneer het weer geleverd wordt?’
‘Geleverd? Wat?’
‘Die stof?'
De vraag is volledig zinloos, want het antwoord ('Next week madam') klopt bij voorbaat niet. Ik weet ook niet waarom ik het toch blijf vragen.

‘Ja, ik weet niet waar de kussenslopen liggen.’
Tsja, dan moet je gaan zoeken, ik weet het ook niet, maar ik wil ze graag hebben. 2maanden geleden heb ik de stof gebracht, ik vind het wel tijd worden zo onderhand.
Hij pakt uiteindelijk een stapeltje slopen en laat ze aan mij zien.
Twee ervan zijn van een andere stof gemaakt.
‘Heb ik deze stof gekocht?’
‘Yes madam.’
Ik weet zeker van niet. De stof die ik had uitgezocht, was donkerder.
‘Ow ja, dat klopt, we hebben nieuwe gekocht omdat we van de vorige stof te kleine kussenslopen hadden gemaakt. Maar dit is toch bijna hetzelfde?’
Het is inderdaad bijna hetzelfde, maar deze kleuren kloppen niet bij de andere slopen en ik vind het lelijk.
Zucht.

Het is werkelijk ongelofelijk, maar zelfs na ruim 3.5 jaar in Afrika gewoond te hebben, blijf ik mij oprecht verbazen en ik denk dat dat gevoel van verbazing voorlopig ook nog wel blijft.
Het leven van een mzungu in Afrika, man man!

Reacties

Reacties

Hannah

Arme jij... Dan hebben Mieneke en ik het toch nog aardig geregeld... 20 slopen, 2 slabbetjes, 5 jurken... en dat binnen 2 weken en helemaal goed gemaakt uiteindelijk... Interessant...waar zou het aan liggen? Aan het feit dat jij misschien niet binnenkort naar NL vertrekt? Ik mis Afrika wel hoor :( Wanna go backkkk!!

Mattie

Heerlijk verhaal weer Janneke????????????????

Grada

Keep on dreaming Janneke! ????

Grada

Keep on dreaming Janneke!

Rieneke

Haha, wat kan je toch leuk schrijven. Altijd zo leuk om je verhalen te lezen! Mijn vader, moeder en ik zitten er vanuit Kathmandu hard om te lachen!

Lonneke

En de kleermaker is zich van geen schuld bewust he? Hahaha!

Annette

Oh waar haal je het geduld vandaan, janneke.
Het is voor ons een mop om te lezen, maar in de werkelijkheid.
succes.

xxx

Frum

Waarom wil je dan ook 2 broeken en een jurk en kussenslopen?! Haha bikkel, blijven lachen!!! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood