jannekeinkenia.reismee.nl

Let your light shine

Malawi, wat ben je mooi, wat ben je prachtig mooi.
Malawi, wat zit je vol met uitdagingen.
Malawi, wat kan ik om je lachen.
Malawi, wat kan ik me frustreren.
Malawi, wat kan ik me verbazen.
Malawi, wat kan ik van je genieten.
Malawi, vaak begrijp ik je niet.
Malawi, wat kan ik vol raken om zoveel moois en zoveel onbetaalbare rijkdom.

De rauwe armoede van het land raakt me.

Mijn maag draait zich bijna om als ik met een vrijwilliger door het ziekenhuis loop. De geconcentreerdheid van ellende overvalt me en eigenlijk wil ik er niet zijn en wil ik dit niet zien.
De kinderen in aantal raakt me. Zoveel kinderen, zoveel moeders en zoveel oma’s.
Ik adem diep en besef dat het een ziekenhuis lucht is. Een ziekenhuislucht, benauwd, zweterig, klam en vies.
Mijn handen voelen leeg en arm.

Ik ben onder de indruk van onze prachtige projecten. De bevlogenheid en betrokkenheid van de oprichters van de projecten die we steunen. Ik ben onder de indruk van de mensen die op de projecten werken, vaak op vrijwillige basis.

Ik ben onder de indruk van mijn geweldige en fantastische vrijwilligers om zoveel liefde, enthousiasme, inzet en flexibiliteit. Wat een bijzonder voorrecht om met zoveel mooie mensen te mogen samenwerken en wat geniet ik van hen. Wat is het heerlijk om weer vrijwilligers te hebben!

Het regenseizoen is al een tijdje begonnen, waardoor Malawi groen is geworden.
Malawi leeft van mais.
Overal waar ik kijk zie ik mais.

Let your light shine.

Lang geleden las ik onderstaande tekst en het is me altijd bijgebleven.

'Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: 'Geef mij een licht, opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden.'
En hij antwoordde:'Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God. Dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg.'

Let your light shine, voor de mensen om je heen, waar dan ook.

Malawi, wat ben ik blij dat ik je zo mooi vindt, zo prachtig mooi. Malawi, wat ben ik blij dat ik je zo prachtig mooi vind want dat relativeert en geeft om over lastige momenten heen te kijken.

Liefs,
Janneke

Reacties

Reacties

Mattie

Wat mooi geschreven Janneke!liefsxx

Ineke

KANJER!!

Straatmadelief

Janneke, wat ontroerend hoe je uiting geeft wat in je leeft . Zo waar en zo reeel; tegelijk kwetsbaar en moedig. Fijn dat je zo je hart kunt volgen en velen ook een hart onder de riem kunt steken! Liefs Sietske

Wendy

Wat mooi weer lieve Janneke! Blijf schrijven, ik geniet van je verhalen en wat ben ik blij dat je het daar zo naar je zin hebt. Je bent een kanjer! Liefs

Truus Overeem( Blinkert)

zag nu pas jouw voorgaande verhalen, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en hoe je dat zo goed kan vertellen,
Ik heb echt bewondering voor jou,
Liefs Truus

Anneke

Mooi en ontroerend! X

Marit

Heel mooi, Janneke! Ik heb afgelopen week het boek 'Bellen blazen in Burundi' gelezen, waarin illustratrice Marit Törnqvist verslag doet van haar reis door Burundi, op uitnodiging van Artsen Zonder Grenzen. Natuurlijk is Burundi weer een heel ander land dan Kenia of Malawi, maar ik denk dat de situatie in de ziekenhuizen redelijk overeenkomt. Haar boek en jouw verhalen vullen elkaar heel mooi aan, en geven mij een beeld van hoe het daar is. Dank daarvoor!

grada

... en elke vrijwilliger houdt van jou ...

Femke

Coordinatordt! Wat een bikkel ben je toch! Kan niet wachten om je zondag weer te zien en met je te lachen!

Nellie

Hoi liefie
Tis wat. We gaan maar snel appen ok?
Dikke knuffel!!????

Arjan en Maria

Hee Lieverd,

Wat kun jij toch ontzettend mooi omschrijven wat er in je hart leeft.
We bidden dat God er bij blijft in alle moeilijke momenten zodat de mooie momenten overstijgend zijn!

Dikke kus

Claire

Lieve Janneke,

Wat een mooie woorden en vooral zo herkenbaar...!
Blijf lekker genieten van al het moois dat dit land te bieden heeft...Ik vind het heerlijk dat je me hebt laten kennismaken met dit prachtige land...Top! En ga je zeker missen..

Heel veel liefs,
Claire

Merijn en Nienke

Ha lief mens!

Wat zit je daar weer op je plek!
We genieten (al is het op afstand) met je mee.
We hopen dat je een schitterende tijd zult hebben
daar.
Lieve groet van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood