jannekeinkenia.reismee.nl

Kind van Afrika

Kind van Afrika

Wat ben je mooi, wat ben je prachtig mooi.
Wat ben je anders, wat ben je kind, wat ben je volwassen, wat ben je gewoon.
Je lacht, je huilt.
Je bent klein, je bent groot.
Je bent boos, je bent blij.
Je wordt gedragen, jij draagt wat je dragen kunt.
Je draagt wat je dragen kunt en vaak draag je meer dan wat je dragen kunt.
Je bent geliefd, je bent achtergelaten.
Je bent achtergelaten maar geliefd door anderen.
Je leeft en je overleefd.
Je bent van het dorp en het dorp is van jou.
Je bent alleen en altijd samen.
Altijd samen, want jij bent wie zij zijn.
Arm, rijk, donker, licht, kort en lang.
Je bent het allemaal.

Ik heb je gezien, nog maar een paar minuten oud. Je oogjes dichtgeknepen en af en toe een klein huilgeluidje.
Ik heb je vastgehouden, naar je gekeken, naar je prachtig mooie gezichtje, je kleine, lichte handjes en voetjes.
Jouw leven is begonnen.
Ik heb je gezien, je zwaaiende handjes en lachende oogjes.
Ik heb je gezien, moe, ziek en dapper.
Ik heb je gezien, je eerste stapjes.
Ik heb je gezien, op straat, op blote voeten en een flesje lijm in je hand.
Ik heb je gezien, huilend omdat je schrok van een blank gezicht.
Ik heb je gezien, rennend achter je van plastic zakken gemaakte voetbal.
Ik heb je gezien, trots in je school uniform.
Ik heb je zien lopen, op versleten slippers, met een onverschrokken gezicht, onderweg naar huis met een kip in je handen.
Je dreunt in koor het alfabet op, op school.

Kind van Afrika, jij bent van Afrika en Afrika is van jou.
Jij, kind van Afrika, ik houd van je. Niet meer of minder dan van de kinderen die ik ken in Nederland, het land waar ik vandaan kom.
Nooit zal ik helemaal begrijpen wie jij bent en van wie zij zijn bij wie jij hoort.
Dat ik je in ieder geval heb mogen leren kennen is meer dan voldoende voor mij.

Blijf wie jij bent en ik hoop dat er altijd open armen voor jou zijn.
Ik wens je een wijde blik, warmte, wijsheid en ruimte om keuzes te maken.

Kind van Afrika, wat ben je mooi, wat ben je prachtig mooi!

(de volgende keer een verhaal over mijn belevenissen en mijn leven hier!)

Liefs,
Janneke

Reacties

Reacties

Mattie

Janneke, wat heb je dat prachtig opgeschreven liefs Mattie

Carla

Zo mooi geschreven! Het raakt mijn hart ????

Gerry

Zoals altijd raak je me weer! Liefs xx

Ruth

Wouw! Wat ontzettend mooi verwoord!
Liefs Ruth

margreet

PRACHTIG!!!

Wendy

Wat ontzettend mooi geschreven lieve vriendin! Liefs xxx

Henri

Zo mooi geschreven

Marit

Indrukwekkend mooi, ik ben er stil van.

annette

Wauw, wat een mooie woorden.

maria de haan

Wat kun jij toch ook zo ontzettend mooi de dingen verwoorden die zo waar zijn!
Dikke knuffel maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood