jannekeinkenia.reismee.nl

Alledaags

Alledaags!

Hallo iedereen!

Hoe gaat t met jullie?

Hier gewoon een alledaags verhaal hier uit Kenia.

Gisteren met Jane naar Mombasa gegaan. Dat hadden we al een tijdje geleden afgesproken. Jane zou naar de hairdresser gaan en ik naar Dickson children house waar ik 5 jaar geleden gewerkt heb.

Allan bedacht vrijdagavond dat hij ook naar Mombasa wilde.

Jane wilde echter vroeg vertrekken en dat lukte gisterochtend ook zomaar! Maar, papa Allan had minder haast dan mn moeder, dus wij gingen alvast.

De matatu wilde echter niet wachten op Allan en net toen hij wegreed kwam Allan aan, achter op een boda boda (motorbike) en zich van geen kwaad bewust.

Jane pissig natuurlijk dat we een matatu gemist hadden, want nu was ze zeker te laat voor de hairdresser.

De volgende matatu was niet naar haar zin en uiteindelijk besloot ze om dan maar met de boda boda naar het einde van de weg te gaan om hopelijk de andere matatu nog te halen.

Ik had echter vrijdag besloten dat ik niet meer met een boda boda reis, omdat ik op het nieuws had gehoord dat er per jaar 152 doden vallen door die boda boda's. Maar ja, lopen was gisteren ook geen optie.

Natuurlijk heb ik dat ritje overleefd, maar halverwege de weg stopte de boda boda van Jane en Allan ermee. Ik heb de goede matatu gestopt en gevraagd of ze op mn vader en moeder wilde wachten. Je zou denken dat dat geen probleem is in Afrika; wachten. Dat is ook zo, met uitzondering van matatu drivers.

Allan had echter bedacht dat hij toch maar niet naar Mombasa ging.

Jane alweer pissig omdat we door hem laat waren en nu ging hij niet eens naar Mombasa.

In de matatu werd er flink ruzie gemaakt (verbaal) omdat er een vrouw was die niet genoeg geld bij zich had. De bijrijder die het geld inzamelt, wilde geld hebben of anders moest de vrouw uitstappen. Bijna iedereen werd boos op de bijrijder en maakte hem duidelijk dat hij het niet kon maken om de vrouw uit te laten stappen.

Nadat het akkefietje voorbij was, besloot de driver om eens flink gas te geven waardoor we bijna over de weg vlogen.

Maar, het is allemaal goed gekomen!

Eenmaal uitgestapt hoorde ik heel veel gekakel van kippen. Liep er ongeveer 5 meter naast mij een man met minstens in iedere hand 3 kippen (levend!), op z'n kop! Brrr, om te gillen, ik ben zóóó bang voor kippen!

Tis een heerlijke dag geworden hoor. Ik ben op mn gemakje met de matatu naar Port Reitz gegaan, waar het kindertehuis staat. Ik herkende bijna alles nog. Het was leuk en bijzonder om na 5 jaar weer in dezelfde matatu te zitten onderweg naar Dickson. Ik miste alleen Wendy, Gerry en Lieneke. Helaas zag ik geen jongen die koude flesjes water verkocht, anders had ik weer zo'n flesje gekocht!!! Wat een lol hebben we toen gehad hè?

Heel bijzonder om de peutertjes van toen nu weer te zien. Echt grote jongens zijn het geworden!

Verder ben ik met Rieneke op safari geweest! Heel gaaf en mooi was het!

Ik probeer de foto's te uploaden. (natuurfoto's lukt vaak niet om te plaatsen) Anders houden jullie het gewoon tegoed!

Liefs,

Janneke

Reacties

Reacties

Arjan en Maria

Hallo Janneke,

Wat heerlijk alledaags, wij zien ook elke dag matutus;) Mooi hoor al die plaatjes, wij zijn erg jaloers op je!
Geniet er nog maar van, hier hebben we nog bijna elke dag regen;), de dieren die je hier tegenkomt zijn de naaktslakken... Groetjes Arjan en Maria

Wendy

Wat hebben we toen gelachen meis..het staat gelukkig vast op film ;-) Was t bijzonder om weer terug te zijn?Ooit moeten we weer eens met zn allen gaan!Geniet nog xxx

straatmadelief7@hotmail.com

Janneke, wat een heerlijk verhaal, echt zo het daar aan toe gaat. Is die Allan zeker een beetje jaloers dat z'n vrouw met die blanda op stap gaat, en uiteindelijk laat ie het afweten! prachtige foto's van de safari, wat is d e wereld toch prachtig met die dieren en bomen!
Hou het vast op je netvlies straks! Liefs Sietske.

Annelies

Lieve Janneke, sorry voor mijn late reactie. Ik ben echt onder de indruk van de wijze wijze waarop je dit allemaal ervaart en beleeft.
Ik vind je een heel bijzonder en waardevol mens. Geniet van je laatste weken in Kenia!

Liefs

Annelies

Annetti

Lieve,
Wat Afrika met je kan doen, he. Lekker gericht zijn op de mensen en natuur om je heen. Kzal je heel graag bezig willen zien en stralen daar. Een hele goede laatste week. Ik ben helaas al weer terug, met veel tranen....

liesbethzondag@planet.nl

Dag lieve Janneke
Wat kan jij het alles mooi beschrijven.
Zo dat ik bijna de geuren en kleuren op kan snuiven
Wat een rijkdom om dit mee te mogen maken
Prachtige foto's van de safari!!
Liefs hoor Liesje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood