jannekeinkenia.reismee.nl

Het blijft bijzonder!

Habari? (hoe gaat het?)

Anderhalve week geleden heb ik een nieuw baby buurjongetje gekregen! Hij is zo klein, schattig en lief!

Zijn moeder kwam met weeën en al naar Jane, omdat ze niet thuis kon blijven zitten en rondjes buiten wilde lopen. Had het wel met haar te doen, maarja, ze heeft nu wel een heel mooi kereltje!

Ik ging 's middags met Arend naar Ukunda en toen we terug kwamen kreeg Jane net een telefoontje dat mn buurvrouw was bevallen.

Jane heeft meteen Afrikaanse thee gemaakt en ging met een thermoskan onder de arm naar het ziekenhuis. (hier om de hoek)

De volgende dag heb ik natuurlijk de nieuwe wereldburger bewonderd en vastgehouden!

Als ik bij Blessed Camp vandaan kom, ga ik soms even naar ze toe en mag ik hem vasthouden, zo leuk!!!

Afgelopen vrijdag heb ik Rieneke opgehaald op het vliegveld in Mombasa!

Dat was echt heel erg leuk, iemand ophalen in het buitenland!

Voor mij is het leuk om iemand die nog nooit in Afrika is geweest, Afrika te laten zien.

We zijn zaterdag in Mombasa geweest met Jane and Allan, zondag naar de kerk en daarna naar het zwembad en nu werken in Blessed Camp natuurlijk!

Zaterdag ochtend gaan we al heel vroeg naar Mombasa en daar worden we opgehaald door Bongo om een twee daagse safari te gaan maken!

Maandag nog een dagje luieren in Mombasa en dan ga ik Rieneke weer terug brengen naar de airport.

Verder is nog steeds iedere dag een mooie en bijzondere dag.

Toen we afgelopen zaterdag in Mombasa waren, gingen Rieneke en ik alleen terug naar Msambweni omdat Jane and Allan naar een tante in de buurt van Mombasa gingen.

Ik wilde voor 17.00 uur de ferry over zijn om vanaf daar met de matatu naar Msambweni te gaan. Dat lukte allemaal, maar vervolgens reed er voor onze neus een volgepropte matatu weg naar Msambweni.

De volgende matatu was echter een hele grote bus en het duurde minimaal een half uur voordat we weggingen uit Mombasa. Eigenlijk een beetje laat, maarja, daar kon ik niet zoveel meer aan te doen.

Het was donker toen we in Msambweni waren. Iedere keer verbaas ik mij weer hoeveel sterren ik zie

's avonds als het donker is. De marktkraampjes waar ze groenten en fruit verkopen waren nog open en hadden olie lampjes branden. Het zag er zo mooi en prachtig uit! Ik weet zeker dat als ik straks oud en bejaard ben, dan zal ik mij die momenten als deze herinneren, uitstappen uit de matatu, kijken naar de bijna volle maan en sterren, tomaten kopen bij het marktje met de olielamp en Jane die thee brengt bij haar buurvrouw in het ziekenhuis.

En zo is iedere dag weer mooi met alle kleine, bijzondere dingetjes!

Liefs,

Janneke

Reacties

Reacties

Mattie

Wat een mooi verhaal weer zo geniet ik er ook van.
Veel plezier nog, liefs

Janneke

Ha Janneke!

Prachtig je verhalen! kGeniet er zo van...En wat heb je een leuke foto's erop gezet! Janneke en een baby, helemaal goed! En de heerlijk gewone foto's van het dagelijkse leventje, zoals ff een liter koud water halen. Dat het bij ons gewoon uit de kraan komt, daar sta ik te weinig bij stil! Hoelang mag je nog genieten in Kenia? Hoop dat ik je echt nog kan spreken binnekort!

Alie

Hallo Janneke,

Gezellig om verhalen van je te horen. En zo'n babytje is voor jou natuurlijk helemaal fantastisch. Geniet er nog maar even van want vlg mij is de tijd die je daar bent veel te kort. Liefs Alie

Marja

Hoi Janneke,
Bedankt weer, voor je mooie verhaal ik zal niet meer terug willen naar Nederland, het past zo bij jou.
De foto's zijn ook prachtig, heel fijn dat je zo geniet, het lijkt mij heel dankbaar werk, alles wordt gewaardeerd omdat de mensen in Afrika vaak maar heel weinig hebben en kunnen. Geniet maar van alles de tijd gaat snel, liefs Marja

Arjan

Hoi Janneke,
Wat een mooie beschrijvingen van wat je mee maakt en wat je voelt en kan doen...

groetjes, Arjan Hessel

Maria en arjan

Hee lieve Janneke,

Wat een prachtig verhaal weer. Het is net of je ons even mee neemt naar de plek waar je zit.
Geniet ervan meid nog even!
Enne weet zeker dat het met de komst van dit babytje helemaal goed zit daar!

liefs en drukkie van ons

tante Willy,

Hoi Janneke,

Gisteren bij opa en oma van Dam je wachtwoord gelezen op hun kaart. Dus ik zit nu lekker in 1 keer al je verhalen te lezen. Geniet van je mooie werk en... pas op voor de wilde dieren, he als je op safari bent.
Alle goeds en de hartelijke groeten!

tante Willy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood