jannekeinkenia.reismee.nl

Mungo anakupenda

Mungo anakupenda.

Mtoto mzuri

Hallo Nederlandse vrienden en familie!

Hoe gaat t met jullie?

Hier weer een kleine update vanuit Kenia.

Vorige week kwam er een oma met twee kleine kindjes naar de medical.

Bij beide kindjes waren jiggers verwijderd, maar daarna waren de handjes en voetjes niet meer verzorgd waardoor alles was gaan ontsteken.

We hebben de handjes en voetjes schoongemaakt en verzorgd. Dit was voor beide kindjes erg pijnlijk maar wel noodzakelijk.

Het kleine meisje raakte me. Haar kwetsbaarheid en misschien ook wel eenzaamheid. Ik weet niet precies wat ik zie als ik naar haar kijk. Misschien verwaarlozing, een ziek meisje als ik naar haar oogjes kijk en alle littekens op haar armpjes en beentjes.

Pas 's avonds toen ik in bed lag en terug dacht aan de ochtend waarin we deze kindjes geholpen hadden dacht ik terug aan het meisje van 5 jaar geleden toen ik in de tuk tuk zat.

Dit kleine meisje, zij moet weten dat ze een Vader in de hemel heeft en dat ze lief is.

Gisteren heb ik haar een kaartje gegeven. Mn Keniaanse moeder heeft t voor mij vertaald: Mungo anakupenda. Mtoto mzuri.

Nu, na anderhalve week dagelijks de handjes en voetjes schoonmaken en verzorgen zijn de wondjes zichtbaar verbeterd. Dat is echt gaaf om te zien, maar ik hoop dat beide kindjes ook de liefde die we ze geven vast kunnen blijven houden.

‘En ik zal het kleine beetje dat ik heb stevig vasthouden, want ik ben te klein om de wereld te omarmen.

Dat is eigenlijk alles. Ik voel me gelukkig en compleet hier, dat ik heel de wereld zou willen omarmen, maar ik ben te klein.

Klein, klein om alle mooie en grootse dingen die er om mij heen gebeuren.

Zondag met Jane naar de kerk gelopen Zij in haar mooiste jurk, een paraplu en handtas met haar mee en ik liep achter haar aan. Ik liep daar met mn Keniaanse moeder langs de huisjes van modder, klei en stenen. Ik liep daar langs de mensen die rustig voor hun huisjes zitten, spelende kinderen die ‘mzungu' roepen en even mijn hand willen voelen, overal palmbomen en mangobomen.

Ik kan dan bijna niet geloven dat het echt is, dat ik het ben die daar dan loopt.

Al het kleine dat ik heb, het lopen met Jane over het rode zand van Afrika, dat kleine, dat is voor mij de wereld zo groots.

Ik wilde wel dat ik het stevig vast kon houden, maar dat gaat niet. Maar, voor altijd zal ik het vasthouden, vasthouden in mijn hart.

Maar, gelukkig kan ik nog veel meer van deze momenten sparen en verzamelen!

Liefs,

Janneke

Reacties

Reacties

Janneke

Ha! Leuk om je zo te kunnen volgen en je gevoelens en gedachten te delen... Het doet veel met je hè, het zijn in Afrika bij deze kinderen en wat te kunnen betekenen voor ze. Iets van de vrede en vreugde van het leven met God te kunnen delen met de mensen. Lieve Janneke, k hoop en bid dat je dit heel veel mag en kan doen! Heel veel liefs en weet dat God steeds bij je is! Geniet van Afrika!

jennie

wat een prachtig verhaal!
ik geniet met je mee!
en nog een nieuwtje ik ga in september weer 9 weken naar uganda! we wisselen elkaar leuk af zo!

liefs jennie

straatmadelief7@hotmail.com

Hoi, Lieve collega,

'k kan eigenlijk alleen maar onderstrepen wat je naamgenoot vandaag schrijft!
Blijf nog lang daar en houd het pure vast!

Liefs Sietske.

Marja

Lieve Janneke,

Je verhalen ontroeren mij, keep up the good work

maria

Lieve janneke,

Mtoto mzuri (neem aan dat dit betekend dat je ontzettend lief bent;-)!
Wat een groot hart heb je toch voor deze mensen.
God is met je Janneke en we zullen bidden dat je werk tot zegen mag zijn!
Prachtige foto's ook erbij hoor.
Tot snel,

liefs arjan en maria

Marit

Hoi Janneke,
Wat een mooi en ontroerend verhaal heb je geschreven. Dit neemt niemand je ooit nog af, je neemt deze ervaringen en herinneringen voor altijd mee in je hoofd en je hart. Neem alles in je op en blijf je verwonderen!
Lieve groetjes, Marit

Annetti

Hi,

Wat fijn dat je daar zo gelukkig en compleet bent...
Heerlijk dat je daar zo goed op je plek zit.
Weet je meteen weer waar God je wil hebben...

X

Mattie

Wat een mooi verhaal weer, en de foto's zijn prachtig.
Heb je net gesproken en hoor wel dat je het er heerlijk hebt.
Blijf maar heerlijk genieten.
Veel liefs Van Nico en mij

susanne

Dag lieve Janneke,
Blijf je hart volgen en blijf genieten, dan doe ik dat ook!

papa en mama

ha lieve janneke

heb nu pas de twee laatste berichten gelezen erg mooi meis zo als jij daar geniet .
de tijd zal wel voor je vliegen en is het al zo weer tijd om te gaan
geniet van de tijd die daar nog is en sla alles op in je hart kan er later nog aan terug denken en dan weer genieten
de hartelijke groeten van ons allemaal

Alie

Hallo janneke,
Leuk om je collega zo bezig te zien in een totaal andere wereld dan op de Blinkert.
Fijn dat je je zo geniet van het daar zijn.Zorg voor mooie foto's voor als je weer bij ons aan het werk bent.
Liefs Alie

Annette Aelbers

He Janneke,

Te gek zeg dat je er weer zit en dat ik weer heerlijk met je mee kan reizen. Ik had je eerste mail gehad en was aan het wachten op een volgende. Ik dacht even dat je niet kon mailen of zo. want er kwam niks, maar ik was vergeten mij aan te melden. lekker wakker. Nou ben nu wel aan gemeld en kan je lekker volgen. Het zijn net stef bos verhalen, die ik lees. geweldig. Stef bos komt in het najaar weer op de planken. Zullen we voor jouw ook weer een kaartje bestellen?
Maar eest mag jezelf live genieten ik kenia.

Zet hem op janneke. ik bewonder je enorm.

Liefs Annette

gerry

Ja Janneke, je zit daar zo op je plek. Dit past zo bij je. De tijd zit er weer bijna op geloof ik. Ik hoop je snel weer te zien, met de meisjes, in Weert, dit keer. dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood