jannekeinkenia.reismee.nl

It feels like a dream, a big dream!

It feels like a dream, a big dream!

Habari ako?? (hoe gaat het?)

Het is niet te geloven, maar ik ben er echt, ik ben in KENIA!!!

Tis zo heerlijk hier en ik geniet iedere minuut dat ik hier ben.

Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven dat ik er echt ben, dat ik echt in Kenia ben, tussen de zwarte mensen, de lieve kinderen, tuterende matatu's, de warmte, palmbomen, alle kleine winkeltjes langs de straat etc.

Maar, ik ben er echt ook al kan ik het niet geloven en lijkt het alsof het een droom is. Maarja, voor een droom is het wel een heel erg lange droom.

Ik lig weer zwetend onder een klamboe met een ventilator pal naast m'n bed. Ik geniet weer van een koude douche, kan ineens weer douchen met minimaal gebruik van water en wordt nog schoon ook. Mijn eerste serieuze handwas heb ik vanmiddag gedaan. Alles hangt droog te wapperen in een heerlijke zeewind. Jaja! Ik heb zeezicht!

Ik heb ontdekt dat mijn HTC smartphone niet iedere dag opgeladen hoeft te worden zolang ik maar niet bel, minimaal sms en geen wordfeut speel. Ook een noodzaak, want ik heb nog niet de juiste stekker waarin ik mijn laptop en telefoon kan opladen. Als het goed is komt morgen iemand die brengen.

De muggen hebben me ook gevonden. Op mijn pink, 5 muggenbulten en mijn pink is al zo klein.

Inmiddels heb ik ook ontdekt dat ik best lang zonder eten kan. Vanmorgen rond 08.00 uur ontbeten en rond 16.00 uur ging ik pas weer eten. Niet omdat er geen eten is, helemaal niet, maar gewoon, tja, waarom? Uhm, omdat we moesten wachten op een verpleegkundige en omdat het programma iets anders ging dan ‘gepland.'

Afgelopen zaterdag een city trip gehad door Mombasa. Het weerzien met Mombasa was heerlijk en wat had ik het gemist!

In een matatu en tuktuk gezeten die bijna dwars over de weg scheurt en alleen rekening lijkt te houden met zijn eigen matatu. Maar, ik heb weer genoten van die ritjes.

Verder kon ik niet wachten om naar de Blue Room te gaan, een internetcafé waar je ook kunt eten. Heb gewoontegetrouw een omelet van 2 eggs gegeten, zoals ik 5 jaar geleden ook altijd deed. Nam nu alleen een halve liter water erbij in plaats van Fanta Lemon, omdat ik teveel dorst had.

Heb een goede vlucht gehad. Ben met bagage en al aangekomen in Mombasa waar ik werd opgewacht door Bongo wat een leuke verrassing was. Ik ken hem nog van 5 jaar geleden. Hij kende mij ook nog.

Inmiddels ben ik in mijn gastgezin, Allan and Jane. Hele lieve mensen en ik ben verbaasd dat ik nu echt deelneem aan het Keniaanse leven.

Vanmorgen voor het eerst naar Blessed Camp geweest. Zóóóó gaaf, dat zouden jullie allemaal moeten zien. Een mooi schoolgebouw vol met kinderen, kleine kinderen.

In de pauze zaten ze voortdurend aan mijn armen, keken onder mijn 't shirt waarschijnlijk om te checken of mijn buik net zo blank is als mijn gezicht en armen. De meisjes storten zich op mijn haar en probeerden de krullen eruit te halen, maarja, dat lukte natuurlijk niet.

Heb ook al een leuke, lieve baby vastgehouden.

Vanmorgen meegekeken met de wondverzorging bij de mensen die lepra gehad hebben. Kijk er naar uit om straks zelf ook de wonden te verzorgen.

Heb ook het naaiklasje gezien. Ze maken mooie dingen, tassen, jurkjes etc. Ga binnenkort stof kopen, zodat ze ook iets voor mij kunnen maken.

Tis heerlijk hier. Eigenlijk kan ik alleen maar genieten.

Heb nog maar weinig foto's gemaakt, maar die houden jullie nog tegoed!

Liefs,
Janneke

Reacties

Reacties

Vicky

Ha Janneke,

Wat fijn dat je het zo heerlijk heb, en het aller leukste is dat je er nog zo lang bent. Nog zo veel momenten gaan komen.... Ik ben heel benieuwd naar de verhalen, als ik dit stukje lees krijg ik ook een lach op mijn gezicht, geniet met je mee.

Liefs Vicky

Mattie

Wat heerlijk om je verhaal te lezen, begrijp wel een beetje hoe je je voelt om weer terug te zijn.
Geef de kinderen maar een extra knuffel.
En geniet van iedere minuut!
Liefs xxx

Wendy

Hoi meissie,

Je 1ste verhaal vanuit Kenia en wat een FANTASTISCH verhaal! :-) Wat ontzettend leuk dat Bongo je kwam halen, hoe is het met hem?
En wat ben ik blij dat je je goed voelt (al twijfelde ik daar niet zo aan... als je eenmaal in Kenia aankomt is het zo bijzonder!).
En geen Fanta Lemon???? Wat een mooie herinneringen ;) en wat fijn voor je dat je er weer bent!
Ik denk regelmatig aan je. Geniet van elk moment en heel veel liefs vanuit Leersum (waar het 9 graden is en regent...) xxxxx

Leonie

Wat geweldig om te lezen!Eindelijk ben je er en wat klinkt het leuk!
Fijn dat je al een babytje vast hebt gehouden;)
Ik ben benieuwd naar al je belevenissen!

Liefs

arjan en maria

Hee lieve schat!

Wat goed om wat van je te lezen, en volgens mij voelde het als een soort van thuis komen daar.
Meid wat zul jij aan het genieten zijn daar, kan het me al helemaal voorstellen.
Ik dink, jij gaan jouw zuidafrikaans moatje doar wel een bietje miss;-)...zou zo wel even bij je om het hoekje willen kijken.
Kijk uit naar je foto's.
Ga je nu nog even sms'en want weet nog zooo goed hoe leuk jij het vind om smsjes te krijgen in het buitenland:-).
Tot snel!
Drukkie ons

Gerry

"liep iets anders dan gepland"haha wat komt dat toch bekend voor. Hoort zo bij Kenia. Geweldig het nieuwe schoolgebouw, is net klaar begreep ik. Ik lees uit heel je verhaal dat je ontzettend geniet, geweldig.
heel veel liefs

Janneke

Leuk dat je zo geniet!! kZie je ook al helemaal bezig daar met de kids en de rest.... Ha ha je dubbele eggs in het internetcafé met je halve liters water :-) Je bent ook nog niets veranderd!
Heel veel liefs en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal..

Marja

Lieve Janneke, wat een genot om jou reisverhaal te lezen en vooral dat je intens geniet van alles.
Ook grappig om te lezen is de betrekkelijkheid van alles wat hier zo belangrijk lijkt, i Kenia weg valt.
Hoop dat je in Kenia een glimlach op de gezichtjes van de kinderen kan geven, want ik geloof dat alleen liefde en warmte mensen kan helen. Enjoy leuk om je te mogen volgen. Liefs Marja

Merijn en Nienke en kids

Ha lieve Janneke,

Wat zijn we blij om te lezen dat je zo gelukkig bent nu je weer in Kenia bent!
Blijf genieten, van de mooie dingen en van de mensen!!!
We blijven je volgen en zien uit naar de foto's.
Een hele dikke knuffel van ons allemaal!

jennie

gaaf verhaal jansje!
ik geniet gewoon heel erg met je mee!
al versterkt het mijn heimwee naar ugie wel!
maar jans blijf genieten!

liefs jen

brenda

wat een mooi verhaal janneke,
en super fijn om te horen dat je zo geniet.
en blijf er maar goed van genieten

Annette

Lieverd,

Wat leuk allemaal. Heerlijk voor je dat je daar nu weer terug bent. Blijf volop genieten van elk bijzonder moment. Blessings!

Henri en Roos

Fijn dat je goed bent aangekomen en alweer helemaal thuis bent!
Geniet van alle ervaringen, en laat ons lekker meegenieten door je verhalen!
Liefs,
Henri en Roos

papa en mama

hallo lieve janneke

hen net je mooie verhaal gelezen en we zijn blij dat je daar zo naar je zin heb.
het is weer net als die tijd toen je in afrika was en je steeds uitkijkt naar de verhalen die erop je site staan erg leuk
de foto,s zijn al weer leuk en wat een schatjes zijn de kindertjes
een lieve groet van ons allemaal

papa en mama

Marja

Dag Janneke, wat een prachtige foto's, lees kinderen, kan niet geloven dat je daar echt bent. Pas goed op jezelf en geniet vooral.

Marit

Hoi lieve onderbuurvrouw!
Wat een mooi verhaal heb je geschreven! Opnieuw ben ik onder de indruk van jouw belevenissen, de prachtige foto's (wat een superschattige kindjes!) en de manier waarop je alles verwoord. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je heel veel plezier, geluk en succes de komende tijd. Geniet van alles!
Groetjes uit de Franse Alpen (morgen gaat het gebeuren: Alpe d'HuZes!!!),
Marit

Margreet

Hoi Buurvrouw,
Fijn te lezen dat je zo ongelofelijk geniet!
Blijf dat vooral doen, we volgen je.
Groetjes Margreet

Susanne

Ha die Janneke, Afrika is als een warm bad voor je -.... hoewel een koud bad zou denk ik ook wel lekker zijn. Je blijheid spat van het scherm af als ik je verhalen lees. Leuk om zo van de zijlijn alles mee te beleven, alsof ik er zelf ook een beetje bij mag zijn. Blijf je verwonderen en genieten, dan worden mijn nachtdiensten in de Harscamp een stuk leuker. Lieve groetjes, Susanne

sietske

Lieve Janneke, ik geniet ook mee van wat je schrijft en breng in herinnering mijn eigen tijd in Kameroen zo lang geleden; geeft een klein beetje heimwee.

fijn dat je jezelf zo helemaal kunt geven, je straalt je warmte en liefde uit naar de kinderen en hun ouders .
Als je e r langer bent kun je hen zelfbevestiging geven, door Zijn Geest! liefs , Sietske.

Vicky

Jannes !!!

Wat zijn die foto's mooi ! Echt gaaf, ik zou zo graag even bij je willen kijken ! Maar dat doe ik maar via de site. Heey meis, mijn telefoon is voor 20 dagen uit de lucht, en ben nu je Kenia nummer kwijt.
Geniet meis,

Xus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood