jannekeinkenia.reismee.nl

Het is beter 100 mijl te reizen dan 100 boeken lezen

Dag iedereen en allemaal,

het is beter 100 mijl te reizen dan 100 boeken lezen.

Om te kunnen dienen en liefde te geven, daar hoef ik niet voor naar Afrika.

Maar, ik zal nooit het kleine meisje in het donker vergeten wat lachend naar mij zwaaide toen ik mij omdraaide in de tuktuk, onderweg naar het hotel. Een moment waarvan ik wist het niet te zullen vergeten. ze stond daar, was alleen en ik wist niet of er voor haar een bedje was om in te slapen.

Dit kleine meisje moet weten dat ze een parel is, een parel in God's Hand en dat wil ik haar en de andere kinderen vertellen.

Geloof, hoop en liefde. Geef de mensen liefde, zodat ze hoop krijgen en kunnen gaan geloven.

De liefde faalt nooit en het leven zal niet falen zolang er liefde is. Open je hart en luister naar wat je hart je zegt. Volg je dromen en schaam je niet, want alleen dan ben je in staat God's glorie uit te dragen.

Over ruim een maand, 31 mei hoop ik naar Kenia te gaan met de organisatie Doingoood. Ik ga vrijwilligerswerk doen in Blessed Camp. Blessed Camp is een klein dorpje vlak bij Mombasa. In Blessed Camp wonen ongeveer 76 volwassen mensen en 100 kinderen. De oudere generatie heeft aan lepra geleden. Om die reden zijn ze verstoten. Door het stigma hebben ook de kinderen en kleinkinderen van deze oudere generatie nauwelijks toegang tot gezondheidszorg en onderwijs.

Mijn werkzaamheden zijn heel gevarieerd: wonden verzorgen van de mensen die lepra gehad hebben, koken, voedsel uitdelen, helpen bij de naai workshop en klussen.

De twee maanden in Kenia ga ik in een gastgezin wonen. Kijk er naar uit om zo nog meer van het Keniaanse leven mee te maken.

Ruim 4.5 jaar geleden ben ik voor het eerst in Kenia geweest. Het was mijn eerste reis naar Afrika. Ik verlang er ontzettend naar om opnieuw naar Kenia te gaan, om weer door Mombasa te lopen, het weerzien van de kinderen in het Dickson kindertehuis, om daar weer te kunnen zijn waar ik mijn hart verloren ben aan Afrika.

Via deze website wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in Kenia.

Liefs,

Janneke

Reacties

Reacties

Wendy

Janneke, dat meisje..ik weet meteen wat je bedoelt. Ze schiet met regelmaat nog door mijn hoofd want wat heeft dat moment indruk op mij gemaakt..op ons. Ik weet zeker dat je de mensen in Blessed camp gaat verblijden en steunen met jouw liefde en leuke humor. Ik had graag even bij je komen kijken maar helaas gaat dat niet... Maar blijf vooral mooie verhalen schrijven want dan reis ik toch n beetje met je mee.

Veel Liefs Wendy

gerry

De mensen van Blessed Camp zullen heel blij met je zijn Janneke en ik weet zeker dat je weer een hele mooie bijzondere tijd in Mombasa gaat hebben. En natuurlijk blijf ik je volgen. veel liefs Gerry

Janneke

Lieve Janneke,
kWeet dat dit een droom van je is...Om Gods liefde aan deze kinderen te laten zien en door te geven.
Geniet van al die lieve kinderen door voor ze te zorgen en zorg ook voor jezelf... Gods Zegen! Pray4u.
Liefs Janneke

Lieneke

Lieve janneke..

Heel veel succes en plezier in Kenia en ik kijk uit naar je verhalen..

Liefs Lieneke

Bertus

Hey Janneke,

Zit net even je verhaal te lezen en vind het knap/goed van je dat je er weer heen ga!

Heel veel succes daar!!

Groetjes uit Kesteren

Mattie

Hallo Janneke,
Was al op deze site aan het kijken om te zien of er al wat op staat, kan niet wachten om je verhalen te lezen, ben ik ook weer een beetje in Afrika.
Veel liefs

mieke jongsma

Ha Janneke, ben reuze benieuwd hoe het met je is en of je logeer adres goed is en het werk wat je ervan verwacht. Wens je een hele goede tijd daar. Liefs Mieke

gerry

Hoi Lieve Janneke, ben je goed aangekomen en hoe is je eerste indruk. heb je een leuk gastgezin??
liefs
Gerry

liesbeth

he die lieve Janneke
Ben benieuwd hoor naar je verhalen? Ben je veilig geland?
Ga gauw weer kijken. denk aan jou hoor.
Liefs Liesje

Angela

Hey Janneke, dit is weer iets heel anders he dan de HAN! Hoop dat de reis voorspoedig gegaan is en ik volg jouw verhalen op deze site!

Sanne

Mooi!!! Ben echt blij dat ik je een avondje gesproken heb! Blijf inspireren ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood